CALIFORNI HERE WE COME

- jag och Kalee - 
- Lauren, jag, Kalee -
- Kalee and I -
- ful bild på mig, men jag gillar väggen -
- favoriter -
           
- vi såg massor med söta delfiner - 
- på tower of terror i Disneyland - 
- Disney by night - 
 
Kände att det var dags att lgga upp inlägget nu från Cali. Har fler bilder att bjuda på, men lite senare. 
Så i onsdags förra veckan hoppade jag på bussen mot California tillsammans med 20+ andra elever från min skola som är med i show choir. Vi körde i ca 10 timmar innan vi äntligen kom fram till vårt hotell ute i Orange County. Vi blev riktigt förvånade då vårt hotell var super fint, vilket de inte brukar vara när det är en skolresa. Mina värdföräldrar var de som hade hand om resan och som såg över oss så det var därför jag kunde följa med även fast jag inte är med i show choir. När vi kom fram var det ganska sent, så vi gick alla till poolen och jacuzzin och hängde, tror inte att de andra hotellgästerna uppskattade det lika mycket som oss, men hey it was awesome. Dagen där efter började vi med att äta frukost på hotellet för att sedan åka ut till Newport Beach för att åka på wale watch. Det var så himla fint verkligen, alla husen som man åkte bredvid för att komma ut på vattnet. Vi åkte runt kusten upp till Malibu och Laguna Beach, och såg massor med delfiner, det var typ det bästa som någonsin hänt, de följde efter oss i vår båt och hoppade omkring oss. Vi såg även massor med sjölejon, men inga valar, vilket jag tyckte var okay eftersom delfiner ändå är mycket bättre. Vädret var super bra och jag hade det jätte nice med Jordan på båten. Tyvärr blev de flesa sjösjuka, men jag klarade mig. Efter en timme eller så ute till havs åkte vi in till Newport Beach och åt lunch, innan vi gick vidre till stranden och hängde där. Blev så lycklig över att se havet igen, vi har ju inget hav här i Arizona. Efter ett tag på stranden åkte vi vidare till the University of California, Loong Beach där de skulle sjunga för en profssor som sedan skulle hjälpa dem bli bättre. Jag chillade bara med mina värdföräldrar medans de sjöng, men det var härligt. Sedan åkte vi vidare till Midevial times, som är en show och restuarang från medeltiden, där ryttare slåss mot varandra och gör olika challenges på deras hästar. De serverade mat på 'silver' tallrikar och så fick man äta med händerna och dricka ur bägare för att riktigt låtsas som om man var på medeltiden. Vi fick den röda ryttaren, som för övrigt var den snyggaste, men han kom bara tvåa... Hade en super bra kväll där i alla fall med världens bästa människor. Sedan åkte vi hem till hotellet för att hänga vid poolen. 
På fredagen var det äntligen dags för Disneyland. Vi vaknade upp super tidigt på morgonen för att vara där när det öppnade. Vi hade tyvärr ingen lycka med vädret, det regnade hela dagen, men det var faktiskt skönt eftersom det gjorde att ingen annan utom vi nästan var där. Vi sprang runt på the happiest place on earth i våra rain coats och blöta skor. I början gick vi i en stor grupp men det var svårt att hålla reda på varandra, så det slutade med att jag Kylie, Brenden och Brent gick omkring med varandra, vilket var helt perfekt. ;) De tre gjorde verkligen den upplevelsen så mycket bättre, hade det för jävla gött med dem. Vi åkte alla karuseller som fanns, mina favoriter var house of terror och California Screaming, sen var ju spök huset och alla de långsamma åken bra, men det var för en helt annan anledning... hehe. När klockan var två skulle vi samlas utan för studiorna på Disneyland för att vi skulle spela in sånger i the recording studio. De var skit coolt att sjunga där, vi spelade in kända disneylåter i studion och sedan la de till våra röster till sångerna i filmen, så vi fick se disney klassiker men med våra röster i sångerna. Efter det var det av för att äta, men det regnade så det slutade med att vi stod ute i regnet och åt hamburgare med pommes och churros dränkta i vatten, men vi bara skrattade ihjäl oss för liver var så jävla underbart. Vi fyra hängde omkring runt parken hela dagen och stötte hela tiden på massa andra och åkte med dem, sedan på kvällen gick vi på dubbel dejt och käka en fantastisk god italiensk middag. Och när vi var klara gick vi och tittade på en vatten show som Disneyland gör, det var helt magiskt. Åh vill bara tillbaka när jag tänker på det. Efter 15 timmar väl spenderade på Disneyland åkte vi tillbaka till OC för att sova gott på hotellet. På lördagen åkte vi och tävlade på en kör grej, inte så jätte spännande, sedan åkte vi tillbaka till älskade Arizona. Trots dåligt väder på Disneyland hade jag den mest fantastiska resan någonsin tack vare alla mina kära kompisar och min fina värdfamilj. Vet inte hur jag ska klara mig utan dem... 
Ciao! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!