JUL

 
Fick lite dåligt samvete när jag kikade in på Louise's blogg och såg att tillochmed hon hade uppdaterat sin blogg (ja Louise detta är en pik till dig att blogga oftare), så jag tänkte det var dags nu. 
Tänkte berätta lite om mitt Jul och Nyår. 
På julafton så bakade hela familjen här kakor och julgodis och åkte runt och lämnade det till grannar och vänner. Och jag gjorde bland annat knäck, som blev jätte gott men lite för hårt. Eftersom vi hade varit på IKEA innan hade vi massa svensk julmat. På kvällen åt vi sloppy Joe's till middag, vilket är en tradition som min vfamilj har, det är nästan som bolognese på hamburgarebröd med massa på lägg, och chips och läsk. Sedan läste vi julböcker och åkte till Quail Ridge för att titta på alla det galna jullysena som folk hade satt upp. När vi kom hem tittade vi på Support your local sheriff som är en gamal western movie som verkligen inte har något med jul att göra, men min vpappa tittar alltid på den på julafton. När juldagen kom, som då är den dagen dom firar här, vaknade vi upp och tittade på Kalle Anka, jag hade berättat för min vfamilj att det är tradition i Sverige att se på det på jul så dom hade letat upp det, vilket var jättegulligt. Vi tittade iallafall på det och åt kanelbullar och drack apelsin juice, och sedan gick vi upp och öppnade våra stockings. Fick massa godis, och svenska saker där i. Sedan spenderade vi de kommande 3 timmarna med att öppna alla julklappar. Jag fick kläder, smink, skor, en klocka och lite annat smått och gott, och..... en resa till New York!! Det var en väldigt mysig julafton helt enkelt, även om det var runt 20 grader utomhus. Till lunch/middag åt vi svenskt julbord som jag lagade, vi hade kööttbullar, lax, sill, janssons frestelse, stuvade potatisar, knäckebröd, julmust, pepparkakor, lussebullar och knäck. Fick nästan glädjetårar när jag drack julmusten alltså. Resten av dagen spenderades med filmer och mys. 
En av de bästa julklapparna kom två dagar senare i form av 31 marabou choklad kakor, massa toblerone, bilar, mentos, djungelvrål, och lösgodis från min familj i Sverige. Fick även juleskum från Emma och Amanda med ett brev om allt jag missat, åh va ni är bra! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!