THE COLD NEVER BOTHERED ME ANYWAY

 
Hejsan svejsan! 
Har haft två riktigt grymma dagar i Phoenix med min vfamilj. I fredags hade jag bara en final och sen slutade vi, så jag var hemma redann vid 9, tittade lite på new girl och tog en nap. Sadan åkte hela vfamiljen till Phoenix för att hämta upp Kevin från flygplatsen som kommit hem från Texas. Vi åkte ner till downtown Phoenix och gick omkring på gatorna och kollade i affärer. Sedan gick vi och åt middag på five guys som är min favorit hamburgar resturang, det är så otroligt gott där. Efter middagen åkte vi ner till Mesa för att titta på alla julbelysningarna där som dom hade runt templet. Tyvärr hade jag inte med mig någon bra kamera så bilderna gör inte det rättvisa, men det var super fint, med massa lysen. Efter vi hade gått omkring där ett tag åkte vi till hotellet vi skulle spendera natten på, där delade jag rum med Lauren och Aly, och vi satt uppe hela natten och kollade på någon serie. När vi vaknade dagen efter, alltså idag, gick vi ner och åt hotell frukost, yummy och sedan åkte vi till... IKEA!!! Ååh va glad jag blev, helt sjukt att man kan bli så glad av en IKEA, men det påminner mig så mycket om Sverige. När vi väl var där inne så visade jag alla runt och i slutet kom vi till den delen där man kan köpa mat. Grät nästan glädjetårar när jag såg att dom hade julmust där. Så jag köpte massa julmust, lussebullar, chokladbollar, kaviar, sill, lax, jansonsfrestelse, pepparkaksdeg, knäckebröd och massa andra svenska julsaker att ha på julafton. Jag ska även göra kötbullar och göra knäck nu i dagarna, så det känns lite som hemma. Efter IKEA åkte vi till ett outside mall, som är ett köpcenter fast utomhus, haha. Där gjorde alla sin christmas shopping och köpte de sista julklapparna. Det var superfint där, men det känns inte riktigt som jul när man är omringad av palmer överallt och det är 20 grader liksom. Vi gick iallafall omkring i alla affärerna i några timmar och sedan åt vi lunch, jag hittade ett grekiskt ställe så jag åt falafel för första gången sen ag kom hit. Sedan kollade vi på ett band som uppträdde vid köpcentret och efter det var det dags att åka hem. Nu har jag precis kommit hem och ska nog gå upp och fixa knäckebröd med ägg och kaviar till alla, personligen tycker jag inte om kaviar men vill ändå att de andra ska smaka det.
P&K, ta hand om varandra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!