THANKSGIVING

 
Massa snaps från min Thanksgiving i Utah 
Bild 1: christmas lights in Salt Lake City     
Bild 2: Jag och Lauren på Thanksgiving 
Bild 3: Min värdfamilj på Temple Square, Salt Lake City
Bild 4: Bild på Templet och ljulbelysningen i Salt Lake City 
Bild 5: Familje bild (ugly face) efter Thanksgiving middagen 
Bild 6: Soluppgång i Arizona utan filter 
Bild 7: Jag och Lauren i Salt Lake City 
Bild 8: På vägen till Utah 
Bild 10: Massa god mat jag åt 
 
 
Hejsan!
Kom precis hem efter en 13 timmars bilresa från Utah tillbaka till lovely Arizona. Tänkte berätta lite om min Thanksgiving nu.
I onsdags hade vi early release på skolan och slutate klockan 12, så så fort klockan ringde hoppade jag och min vfamilj in i bilen för att börja resan. Vi åkte hela vägen till en liten by i södra Utah för att stanna över natten på ett hotell. Resan dit tog ca 8 timmar, så dagen efter vaknade vi upp och det var torsdag vilket innebar Thanksgiving! Vi hoppade in i bilden igen och körde fem timmar upp till Layton som är en stad i Utah, där min vpappas föräldrar bodde. Där mötte vi alla deras kusiner och mostarar och fastrar osv. Lauren bestämde sig för att hon ville gå ut och springa innan middagen, så medans alla andra stod och lagande mat, följde jag med Lauren ut. Jag sprang inte utan gick bara med för att vara snäll haha, tjockis. När vi kom tillbaka, efter att Lauren hade glömt bort vägen hem, men jag räddade dagen genom att komma ihåg vägen, gick vi hem och bytte om. Sedan klockan 5 var det dags för middagen. Herregud är det enda jag kan säga, finns inga ord som beskriver hur mycket mat vi hade, eller hur mycket mat jag åt. Vi åt, tog en paus, sen fortsatte vi äta, tog en oaus och åt ännu mer. Ja ni fattar, hela dagen går basically ut på att äta så mycket du kan, plus lite till. Efter maten skrev vi alla ner på ett papperslöv vad vi var tacksamma för och läste sedan upp det för alla och satte upp det på ett pappersträd på väggen. Sedan var det dags för lekar, och barnen fick slå sönder en pinata fylld med godis. Sedan åkte det flesta hem, men vi stannade kvar där för att vi skulle sova över. Senare på kvällen var det dags för Blackfriday. För er som inte vet är det natten mellan Thanksgiving och fredagen har alla affärer massa rea och alla blir helt galna, finns liksom personer som kapmar(!?) utanför affärer för att kunna få de besta sakerna. Så klockan 12 drog jag med Lauren, Alyson och Astrid till ett köpcentrum för att shoppa. Köpte massa saker från Victoria's Secret, American Eagle, Forever 21 och Abercrombie, lägger nog upp bilder på det senare. Stället vi var på var väldigt lugnt, men på ett annat ställe i Utah var det någon som blev knivhuggen på Blackfriday, folk är galna. Vi åkte iallafall hem senare och kollade på film tills vi somnade. 
Dagen efter, alltså fredag åkte vi upp till Logan där min vmammas föräldrar bor för att fira en andra Thanksgiving med hennes sida av släkten. Deras släkt är så stor så att vi fick hyra en lokal för att alla skulle få plats, så vi åkte dit och började äta. När vi ätit klart, spelade alla fotboll (amerikansk), vilket var jätte trevligt, förutom att jag var så mätt att jag knappt kunde andas. Sedan åkte vi till min grandma och grandpa för att kolla fotboll, spela kort och äta ännu lite mer. Lite senare på kvällen åkte jag Aly, Lauren, Kacie och Leecha till en bio för att se catching fire, och den var så bra!! Efter bion var vi alla dödströtta och åkte tillbaka för att sova. 
På lördagen åkte jag med hela min vfamilj till Salt Lake City för att titta på alla de fina ljulbelysningarna där. De tog även med mig till Temple Square för att visa templet som hela Salt Lake City är byggt runt. Det var så himla fint, och jag fick värsta christmas feelingen. Efter vi gått omkring i staden och kollat runt åkte vi till deras moster för att spendera natten där och i söndags morse började vi den 13 timmars bilresa hem till Az igen. 
Thanksgiving handlar ju om att vara tacksam för vad man har, och jag är så tacksam för mina vänner i Sverige och speciellt min familj som har gjort allt detta verkligt. Älskar er alla. Är även tacksam för min fina värd familj här, som gjorde min första Thanksgiving och hela detta året oförglömligt. 
 
P&K 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Det vill du allt veta :****

Uppdatera din blogg baby!!!!:***
Vill ju läsa om ditt liv!!

2013-12-12 @ 22:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!